Управлінська діяльність

"Якщо людина не знає, до якого порту вона пливе, жоден вітер не буде їй попутним"
давньоримський філософ Сенека

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО КЕРІВНИКІВ

За статистикою в нашій країні - 74 % директорів - це чоловіки і лише 26 % жінки. Що цікаво, в Америці відсоток жінок- директорів досягає 40%.
- Директорами НЕ народжуються, а стають! Психологи з'ясували, у кого найбільше шансів стати успішним директором. Це людина, яка обов'язково вміє доводити почату справу до кінця, яка вірить в успіх і вміє на нього працювати.
Шеф або директор це непроста посада. Йому доводиться постійно перебувати під пильною увагою підлеглих, конкурентів, партнерів. Найскладніше, що доводиться робити будь шефу - це приймати рішення і змушувати підлеглих діяти.
До мінусів посади відноситься ненормований робочий день. Гумористи навіть люблять жартувати з цього приводу: якщо будеш активно працювати по 8 годин на день, тебе зроблять начальником, і тоді працюватиме вже по 12. У підсумку, розмірений ритм життя порушується, і це не може не позначитися на відносинах з близькими.
До безперечних плюсів керівних посад відноситься високий соціальний статус і висока зарплата.
На одному популярному інтернет-порталі для пошуку роботи, існує непримітна кнопка. Якщо на неї натиснути, то на екрані тут же з'являється картинка з відкритим текстовим редактором Microsoft Word. Кнопка називається «бос паніка» , її можна натиснути, якщо в кабінет несподівано увійде директор.
За даними служб зайнятості, зайняти керівні пости хочуть майже 14 відсотків усіх бажаючих отримати роботу.
Цікаві підсумки опитування на тему "Яким має бути ідеальний директор?".
Для жінок - це обов'язково чоловік, розумний, уважний і турботливий. Таке рішення вони пояснюють збільшенням можливості працевлаштуватися. Ох, вже ця жіноча хитрість! Для чоловіків - це людина сильної волі, пунктуальна і принципова, відповідальна за слово справою. Цікавий той факт, що більшість опитаних людей різного віку та професії хочуть працювати у доброго, людяного керівника.
До  шанування свого керівництва закликав ще давньокитайський філософ Конфуцій. Він впевнював підкорятися старшим за віком і званням, а також будувати свої взаємини з правителями на принципах добра і поваги.
Що стосується здоров'я та життя більшості керівників, то вони, за твердженням вчених, навряд чи можуть бути віднесені до категорії екстраякості. Виною тому стреси, високі емоційні та фізичні навантаження, колосальна відповідальність, часті відрядження тощо.









 ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО АТЕСТАЦІЮ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ УКРАЇНИ








ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ В ШКОЛІ    

Організація моніторингу в школі
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОCВІТИ НА РІВНІ ЗОШ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ З ІНІЦІАТИВИ І ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ЇЇ АДМІНІСТРАЦІЇ. БЕЗПОСЕРЕДНЄ ПРОВЕДЕННЯ РОБІТ ЗІ ЗБОРУ, СИСТЕМАТИЗАЦІЇ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ, НАПИСАННЯ ДОПОВІДІ МОЖНА ПОКЛАСТИ НА ТИМЧАСОВІ РОБОЧІ ГРУПИ, СФОРМОВАНІ З ЧИСЛА ПРЕДСТАВНИКІВ УПРАВЛІНСЬКОЇ ЛАНКИ ШКОЛИ, ЧЛЕНІВ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ, КЕРІВНИКІВ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ, ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ. ДО РОБОТИ МОЖНА ЗАЛУЧАТИ НА ДОГОВІРНІЙ ОСНОВІ ВЧЕНИХ І ФАХІВЦІВ, ЯКІ ПРЕДСТАВЛЯЮТЬ НАУКОВІ Й ОСВІТНІ УСТАНОВИ, ДОСЛІДНИЦЬКІ Й УПРАВЛІНСЬКІ СТРУКТУРИ.

Вимоги до складання ділової документації
Робота керівника охоплює багато сфер діяльності і однією з основних ділянок діяльності є вміння правильно оформлювати ділову документацію.
 Згідно з ними документ повинен:
—  надходити від установи чи юридичної особи, які мають на це право;
—  бути юридично правильно оформленим;
—  подавати об’єктивні відомості про події, які висвітлює, базуватися на фактах і містити конкретні пропозиції або вказівки;
—  бути максимально стислим, але не за рахунок зменшення інформації; без повторень та вживання слів і зворотів, які не несуть змістовне навантаження;
—  бути грамотним і зрозумілим кожному, хто його читає;
—  оформлятися за встановленою формою згідно з реквізитами;
—  бути бездоганно відредагованим, мати копії та чернетки;
—- складатися на відповідних бланках або папері стандартного формату.
В управлінській діяльності використовуються головним чином текстові документи, інформацію в яких зафіксовано будь-яким письмовим способом — рукописним, машинописним, друкарським. Такі документи, оформлені за певними правилами, часто називають управлінськими, а сукупність їх — управлінською документацією.
Постановою Держкомітету стандартів з 01.01.91 в дію введено ГОСТ 6.38-90. Це науково обґрунтовані правила підготовки та оформлення документів. Введення таких правил створює необхідні передумови для детальнішої уніфікації документів, що у свою чергу сприятиме використанню їх в автоматизованих системах управління.
Стандарти встановлюють найзагальніші правила складання документів, а також регламентують машинописне оформлення їхніх окремих реквізитів.
Реквізитами називають структурні елементи, з яких складається документ.
Формуляр-зразок — це єдина модель побудови комплексу документів, яка встановлює сукупність реквізитів, властивих документам цього комплексу, розміщених в усталеній послідовності.
Кількість реквізитів у кожному документі не однакова.
Вона визначається видом документа та його змістом.
Діють такі єдині вимоги щодо оформлення ділової документації.
1.  Для складання службових документів в установах належить використовувати папір форматів А4 (210×297 мм) та А5 (148×210 мм). Складання документів на папері довільного формату не дозволяється.
2.  Як правило, усі службові документи мають оформлятися на бланках установи. Бланки виготовляються згідно з вимогами державних стандартів з обов’язковим додержанням таких правил:
—  встановлюється два види бланків: бланк для листів і загальний бланк для інших видів організаційно-розпорядчих документів;
—  бланки кожного виду слід виготовляти на основі кутового або поздовжнього розміщення реквізитів. Реквізити заголовка розміщуються центрованим (початок і кінець кожного рядка реквізиту однаково віддалені від меж площі) або прапоровим (кожний рядок реквізиту починається від лівої межі площі) способом;
—  бланки належить виготовляти друкарським способом на білому папері або на папері світлих тонів;
—  бланки документів повинні мати такі поля:
а) ліве — 20 міліметрів;
б) верхнє — не менш як 10 міліметрів;
в) праве й нижнє — не менш як 8 міліметрів. Деякі внутрішні документи (заяви працівників, окремі службові довідки тощо) та документи, створювані від імені кількох або більше організацій, оформляються на бланках.
ГОСТ 6.38-90 встановлює максимальний склад реквізитів і певний порядок розміщення їх в організаційно-розпорядчих документах.
1 — Державний Герб України (порядок використання визначається законом).
2  — Емблема організації, підприємства, установи.
3  — Зображення нагород.
4 — Код підприємства, установи, організації за Українським класифікатором підприємств і організацій (УКП0).
5 — Код форми документа за Українським класифікатором управлінської документації (УКУД).
6 — Найменування міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади.
7 — Найменування організації, установи чи підприємства — автора документа.
8 — Найменування структурного підрозділу.
9  — Індекс підприємств зв’язку, поштова й телеграфна адреса, номер телефону, номер телетайпа (абонентського телеграфу), факсу, номер рахунка в банку.
10   — Назва виду документа.
11   — Дата.
12   — Індекс.
13   — Посилання на індекс та дату вхідного документа.
14   — Місце складання або видання.
15 — Гриф обмеження доступу до документа.
16 — Адресат.
17 — Гриф затвердження,
18 —  Резолюція.
19 — Заголовок до тексту.
20 — Відмітка про контроль.
21 — Текст.
22 — Відмітка про наявність додатків.
23 — Підпис.
24 — Гриф погодження.
25 — Візи.
26 — Печатка.
27 — Відмітка про засвідчення копій.
28 — Прізвище виконавця і номер його телефону.
29 — Відмітка про виконання документа й направлення і до справи.
30— Відмітка про перенесення даних на машинний носій.
31 — Відмітка про надходження документа.
Закріплення за реквізитами постійних місць робить документи зручними для користування, спрощує їх обробку, дає можливість використати при цьому технічні засоби. Реквізити в документі розміщують з урахуванням послідовності операцій його підготовки, оформлення й виконання.

Вимоги до майстер-класу

1. Чітко сформульовані мета, завдання уроку, мотивація навчальної діяльності учнів, очікувані результати.
2. Обгрунтовано дібрана структура уроку.
3. Доцільно використані форми, методи і засоби навчання.
4. Контакт з класом, емоційність, мова, врахування індивідуальних особливостей учнів.
5. Висновки.
6. Контроль навчальних досягнень, узгодження їх з цілями уроку, оцінювання.
7. Дотримання гігієнічних норм.
8. Чітко виділене головне і другорядне.
9. Залучення прийомів критичного читання навчальних текстів підручника.
10.Адаптовані до вікових особливостей учнів інтерактивні технології.
11.За необхідністю здійснювати міжпредметний зв'язок

Структурна схема проведення майстер-класу
1. Визначення учасників майстер-класу.
2. Повідомлення теми, мети, завдань.
3. Мотивація навчальної діяльності, очікувані результати.
4. Проблемні питання.
5. Осмислення та сприйняття матеріалу.
6. Робота з матеріалом уроку.
7. Контроль навчальних досягнень, узгодження їх з цілями уроку.
8. Наприкінці уроку повернення до очікуваних результатів: учні узагальнюють, які знанні вони отримали, яких навичок набули.
9. Оцінювання.   Детальнішне>>>
ТЕМАТИКА ПЕДАГОГІЧНИХ РАД ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
1. Ціннісні орієнтації педагогічного супроводу обдарованих учнів в освітньому середовищі нашого навчального закладу. Творчий внесок педагогів (предмет, цикл) у результативне вирішення даного питання.
2. Стан інформативно-методичного забезпечення (предмет, цикл), його вплив на результативність та якість навчально-виховного процесу.
3. Про досвід учителів (предмет, цикл) щодо вміння формувати в учнів позитивний інтерес до навчання (з мультимедійним додатком - «Програма спостереження за вмінням учителя формувати позитивний інтерес до навчальної дисципліни»).
4. Про результати моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень учнів та стану викладання (предмет-цикл) у ________ класах.
5. Про діяльність педагогічного колективу щодо творчої реалізації завдань науково-методичної проблеми навчального закладу, пов'язаної зі змістом міської програми інноваційного розвитку освіти.
6. Діяльність педагогів навчального закладу щодо створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів, формування творчо мислячої особистості, здатної до продуктивної праці в динамічному світі.
7. Створення в колективі навчального закладу умов для науково-дослідницької роботи педагогів та учнів; обмін передовими педагогічними ідеями, розвиток творчої співпраці.
8. Стан правової та психологічної підтримки дітей та молоді, які потрапили в складні соціальні умови. Завдання педагогічного колективу щодо успішного вирішення даного питання.
9. Про стан впровадження інноваційних технологій у початковій (середній, старшій) ланці як засіб розвитку інтересу в учнів до вивчення навчальних дисциплін.
10. Інтегроване навчання як засіб гармонійного розвитку дитини. Творча інтеграція навчання учнів у нашому навчальному закладі, її вплив на результативність навчально-виховного процесу.
11. Творче використання методу проектів у навчально-виховному процесі з (предмет, цикл), наслідки даної роботи.
12. Діяльність класного керівника щодо випробування творчого потенціалу кожного учня у позанавчальній діяльності, ефективність та результативність таких дій.
13. Компетентне використання інноваційних, авторських ідей, знахідок та надбань педагогів навчального закладу, їх практичне втілення у життя шкільного колективу.
14. Створення в педагогічному колективі сприятливих умов для здобуття якісної загальної середньої освіти на рівні державного стандарту навчання і знань, що виходять за рамки цього стандарту.
15. Процес втілення у практику роботи навчального закладу інновацій, які спрямовані на виявлення обдарованості та її розвиток.
16. Діяльність педагогічного колективу щодо практичного втілення інноваційних ідей, проведення психологічних, педагогічних та моніторингових досліджень, їх результативність.
17. Педрада-захист інновацій «Комп'ютерні технології як засіб розвитку творчої особистості учня». (Ж. «Завучу усе для роботи», № 11-12-09, ст. 38
18. Використання міжпредметних зв'язків як важливого фактора підвищення ефективності навчання. (Ж. «Завучу усе для роботи», № 11-12-09, ст. 43).
19. Традиційні та інноваційні технології в сучасному уроці. (Ж. «Завучу усе для роботи», № 11-12-09, ст. 53).
20. Педрада-захист портфоліо педагога (до атестації вчителя). (Ж. «Завучу усе для роботи», № 11-12-09, ст. 62).
21. Використання проектних технологій у навчально-виховному процесі: методика, пошук, результат. (Г. «Управління школою», № 16-18-09, ст. 52).
22. Формування здорового способу життя дітей - одне з головних завдань школи і сім'ї. (Г. «Директор школи». № 21-22-09, ст. 28).
23. Спрямування діяльності педагогічного колективу на формування творчої активної особистості: досвід, проблеми, перспективи. (Г. «Директор школи», № 21-22-09, ст. 12).
24. Створення сучасного освітнього простору в мікрорайоні школи - відповідно до концепції навчального закладу.
25. Атестація - крок до творчості вчителя. (Ж. «Завучу усе для роботи», № 11-12-09, ст. 19).
26. Про стан організації духовно повноцінної життєдіяльності школярів і підвищення їх особистісного статусу.
27. Інноваційний підхід до організації навчально-виховного процесу. (Ж. «Завучу усе для роботи», № 11-12-09, ст. 24).
28. Виховання в учнів доброти, милосердя, співчуття до чужого болю, любові до рідного краю, турботливого ставлення до свого здоров'я.
29. Формування в школярів рис громадян Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
30. Концептуальні основи діяльності навчального закладу щодо творчої реалізації завдань міської програми інноваційного розвитку освіти регіону.
31. Робота педагогічного колективу щодо формування специфічних умінь і навичок як необхідних складників допрофільного і профільного навчання.
32. Формування профільних інтересів та професійної орієнтації учнів (презентація авторських програм, спецкурсів, факультативів, гуртків, секцій).

Немає коментарів:

Дописати коментар